Varför så Trumpen?

Jag är övertygad om att jordens undergång inte inträffar någon gång långt in i framtiden. Nej, apokalypsen har redan börjat och vi lever egentligen redan nu i ett postapokalyptiskt cyberpunksamhälle. 
 
Case in point: Antikrist. Ursäkta, jag menar Donald Trump. 
 
Som ses här åkallandes Beelzebub i New Hampshire. (Foto: MICHAEL VADON/Wikimedia commons) 
 
Jag är dels skrämd och dels fascinerad av skådespelet som utspelar sig på andra sidan Atlanten. Som statsvetare är det amerikanska presidentvalet lite som en all-you-can-eat-buffé av illegala droger: Du vet att det är dåligt för dig och att du högst antagligen kommer förstöras som människa, men du fortsätter ändå ta del av det så fort du bara kan. 
 
Och även om jag sett galna kampanjer tidigare känns det som om den här valrörelsen redan spräckt ett och annat rekord. Bland annat, uh, detta: 
 
Obama är grundare av IS men ändå är det Trump som uppmanar till terror? Good job there, Bub... 
 
 
Ah, yes. Det äldsta politiska tricket i världen: Lönnmord. Funkar alltid. 
 
Vänta, nej, det gör det inte alls. 
 
Jag är osäker på vad som kan hända som trumfar det här (fniss), men en sak är säker. Det blir en intensiv, galen och troligtvis mycket politisk höst. 
 
 
 
Allmänt, Samhällskritik | |
#1 - - Marias Memoarer:

Den där mannen är fullständigt galen! Och man kan ju undra hur det står till i skallen på de som tänkt rösta på clownen...

Upp