Sabbatsår

Vänner, Elorianer. Ni har länge varit mitt allt.
 
Det kan ju liksom inte gå fel med de här vackra bastarderna.
 
Jag är en av de grundande medlemmarna av den finlandssvenska rollspelsföreningen Eloria. Jag var med på det första lajvet som ordnades i Svenskfinland och jag har varit med varje år sedan dess. Det är liksom omöjligt för mig att räkna hur många levande rollspel jag deltagit i. Otaliga, är svaret. Och vilka äventyr jag haft, och vilka fantastiska människor jag mött.
 
Liksom, det är nog det jag kommer minnas mest från min tid i Eloria. You rock, really.
 
Jag fick för en tid sedan ett pris. Det var föreningens tioårsjubileum och vi hade vår egen Oscarsgala. Jag blev Den mest inspirerande lajvaren. Det är en utmärkelse som då kändes fantastisk, men nu så känner jag mest smärta då jag tänker på den.
 
Hur kan jag inte göra det, då lajvande och föreningen inte inspirerar mig längre?
 
Därför har jag nu bestämt mig. Jag kommer ta ett sabbatsår. Jag kommer stiga åt sidan från föreningsverksamheten (och möjligen lajvandet också, få se) och utvärdera min inställning till hobbyn en tid. Hellre det än att bära på bittra känslor som bara lämnar kvar, varas och blir något riktigt obehagligt.
 
För Eloria är min älsklingsförening. Jag vill inte känna hat mot den. Och just nu är det tyvärr det jag börjar känna.
 
Men först ska vi fira. Först ska jag och två goda vänner göra ett lajv nästa vecka - ett lajv med många nya, fantastiska lajvare som deltar. Det kommer bli helt awesome, och när jag väl kommer tillbaka ser jag fram emot att se vad dessa nya, inspirerade lajvare gett föreningen.

Fahra do Eloria!
 
 
Allmänt | |
Upp