Brexit, kaos och a whole new world

Här var det tyst. Jag hann bara skapa en ny blogg så tystnade den ett par dagar.
 
Orsaken var, rätt långt, Brexit. Ja, just du, din fan. *Ser ilsket på nyheterna*
 
Jag jobbar för tillfället. Efter en tid av utbrändhet, arbetslöshet och en känsla av "vad satan ska jag göra med mitt liv" fick jag äntligen jobb över sommaren. Och oj, så underbart det känns. 
 
Jag är för tillfället webbjournalist på Vasabladet. Ungefär så här ser min arbetssituation ut varje dag:
 
I am in ur Vasabladet, giving u ur... Facebookar du?!* 
 
Och gott så. Det är ett jättekul jobb och jag känner mig verkligen in the zone. Jag är mitt i nyhetsflödet och det älskar jag. 
 
En natt jobbade jag till två på natten. Jag måste medge att det var ett undantag, för är det speciella händelser på gång måste någon bevaka dem.
 
Denna någon var jag. Denna händelse var en viss Brexit.
 
Jag satt här, njöt av livet och följde med uppdateringarna. Klockan två, just innan jag for hem, såg det rätt lovande ut. Alla trodde att EU-sidan skulle vinna. Jag var en av dem.
 
Så vaknade jag nästa morgon, kollade nyheterna och kackade nästan ner mig av chock. Det har varit ett par intensiva dagar sedan dess. Och i samband med det, med alla nyheter om hur Unionen nu faller samman, har jag börjat inse hur kaotisk vår värld egentligen är och hur lite vi egentligen kan påverka den. 
 
Men det här ser jag inte som någonting negativt. Jag ser det som att förändringar sker, på såväl stora plan som på personliga, och att vi bör lära oss att leva med dessa förändringar. Vi måste kunna anpassa oss och ibland kanske kämpa lite extra, men det är bättre än alternativet. Gör vi inte det stagnerar vi nämligen, eller ännu värre: Ser dessa förändringar som katastrofer och lägger oss ner och skriker. 
 
Om det så innebär att bloggen måste tystna lite mellan varven. 
 
* Svar ja, det gör jag. Fatta hur mycket nyhetstips som kommer där via?! Keep sending me them crazy catpi... Uh, news bits, people! 
Allmänt | |
Upp