En önskan

 
Jag vill lyssna på den här låten. Jag vill gå ut i skogen. En mörk, men varm och omslutande midsommarskog. Jag vill tända en eld. Och jag vill dansa, dricka och komma i extas. 
 
Jag vill, tillsammans med mina vänner, känna vinden, världen och skogens närvaro runt mig. Jag vill möta det Gudomliga på mina egna villkor. 
 
Det, om något, kan man väl kalla för att jag hittat min plats i wicca? 
 
 
Wicca dådå? Hahaha. *Får en sko i huvudet*
 
Jag håller alltså på med ett litet religionsexperiment för tillfället. Jag vill prova bland annat wicca, taoism, kristendom, satanism, islam och discordianism, och jag vill göra det under ett års tid. 
 
Varför? Tja, varför inte? 
 
Det finns många där ute som lever för de här religionerna. De tror på dem av hela sina hjärna. De får kraft från den tron. 
 
Vad gör vi andra? Vi stampar ner deras åsikter i smutsen. 
 
Jag gör det här för att utforska mitt eget förhållande till religion, till mig själv och till det gudomliga. Men jag gör det också för att sätta mig in i andra människors synsätt och för att öka min acceptans för andra. Jag vill förstå och öka förståelsen. Om vi alla bara skulle tolerera varandra lite mer så vore ju världen genast en mycket bättre plats, eller hur? 
 
Och ja, ja. Jag gör det också för att det är spännande att inducera troskris mellan varven. Men lite självisk får man väl vara, eller hur? 
 
Allmänt, Tolv religioner på ett år | |
#1 - - Marias Memoarer:

Vilken häftig grej! :) Jag blir så innerligt trött på vissa människors ständiga skitsnack om religioner och i synnerhet islam att jag nästan skulle vilja konvertera till det bara för att jäklas, haha :D

Svar: Javisst! :D Det är ju så :D
livskrisdom.blogg.se

Upp