Tio saker om mig lol

Hey, kids! It's your friendly neighborhood chaos magician turned journalist, coming to you live this monday.
 
(Är det måndag? Jag blir liksom vikovill efter att ha arbetat en hel helg)
 
Anyhow. Det är en ny vecka, jag är ivrig som attan och jag vill göra något så klassikt bloggiskt som en lista om mig själv:
 
  • Jag är trettio-ish år gammal. Född i november 1984, vilket säger några saker om mig: 1) Jag är skorpion, 2) Jag är alternativt låtsas vara en som lägger vikt vid horoskop, 3) Jag orkar inte räkna ut exakt hur gammal jag är så ni får ett matteexperiment av mig istället. Är jag inte snäll?
  • Jag har bott hela mitt liv i Österbotten, men jag har aldrig känt mig till hundra procent hemma här. Jag har ett seriöst problem med byamentalitetens negativa sidor, som går ut på social kontroll. Jag tror många ungdomar mår illa i sådana miljöer, även om de kanske inte medger det själva.
  • Jag är utbildad journalist och statsvetare. Jag har arbetat med kultur, medier och politik i alla dess former och det är något jag seriöst trivs med. Åh, och jag är också en hobby-serietecknare.
    Obviously...
  • Jag är förlovad med en ljuvlig människa. Hon fotar. Kolla här:
  • Jag är en ivrig lajvare. Jag var med och grundade rollspelsföreningen Eloria och har deltagit i nästan alla lajv som ordnats där. Spel överlag är också väldigt intressant, så bordsrollspel, brädspel och datorspel står högt upp på listan över favorit-fritidssysselsättningar.
  • Jag är också en ivrig amatörskådespelare och förutom teatrar har jag också deltagit i en filminspelning. Jag finns på IMDB. Kolla upp det.
  • Jag har varit psykiskt sjuk i åtminstone fyra omgångar. I högstadiet blev jag allvarligt deprimerad och under min militärtjänstgöring likaså även om det inte diagnosticerades då. Då jag studerade vid Åbo Akademi i Vasa diagnosticerades jag med OCD och en lätt form av tourettes och nu, för cirka ett år sedan, sprang jag in i väggen med huvudet före och blev utbränd. And all I got was this lousy anxiety disorder.
  • Jag har tack vare min senaste livskris börjat omvärdera mitt liv. Bland annat min sexualitet, min religion och min allmänna livsinställning har hamnat under luppen.
  • Jag kallar mig numera kaosmagiker. Det är inte något ondskefullt, tvärtom: Det är en inställning som för mig betyder att världen är full av oändlig potential, att jag har väldigt fri andlighet och att jag kan låta mig inspireras av vad som helst. För tillfället försöker jag prova på tolv religioner på ett år. Mer om detta senare.
  • Mina vänner, min familj, min kära fästmö och humor är det absolut viktigaste som finns för mig.
Allmänt | |
#1 - - jennifer:

Oh har du ritat seriestrippen??
Så bra!

Svar: Jo! :D För ganska länge sedan. Oj tack! :D
livskrisdom.blogg.se

Upp