Spontan kvällsritual

I dag var en av de crappigaste dagarna på länge. Efter ett dåligt besked tidigare på dagen, som ledde till panik och tandagnisslan här hemmavid, for jag på jobb för att rensa tankarna. Jobbet led kanske lite av att jag inte var hundra procent fokuserad i kväll, dock.
 
Efter avslutad arbetsdag kom jag hem och gick en vända runt kvarteret. Halvvägs genom promenaden tänkte jag "ja, låt oss VERKLIGEN rensa tankarna."
 
Så jag gjorde det hela till en ritual.
 
What? Brukar inte ni alltid åkalla Gaea då saker skiter sig?
 
Jag är lite av en knäppgök. Jag har länge intresserat mig för andlighet och därför har jag bestämt mig för att testa tolv religioner på ett år (ja, jag sa ju att jag var en knäppgök). Nu, till en början, försöker jag lära mig mera om wicca.
 
Och vet ni vad? Efter att ha vandrat runt kvarteret och verkligen insupit naturen och allt omkring mig känner jag mig bättre till sinnes.
 
Take it away, mr. Potter:
 
 
Attaboy. 
 
Allmänt | |
Upp